içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Ehlisünnet Alimleri ve Hz. Zehra’nın (s.a) Evine Saldırı Konusu

Soru: Acaba Ehlisünnet alimleri ve Vahhabilik Hz. Zehra (s.a) evine yapılan saldırıyı inkar ediyorlar mı?

Ehlisünnet Alimleri ve Hz. Zehra’nın (s.a) Evine Saldırı Konusu

Cevap: Hayır, biz onlardan bazılarının görüşlerini açıklıyoruz:

1-Kadı Abdulcabbar Esedabadi (Şafii mezhebinin alimlerinden, ö. 415 h.k.):

فمعلوم ان علیا ع لما امتنع عن البیعه هجموا علی دار فاطمه س(شرح اصول الخمسه ص 756)

Malumdur ki Ali (a.s) biat etmekten sakındığı zaman Hz. Zehra’nın (s.a) evine saldırdılar. (Şerh-i Usul’ul Hamse, s.756)

2-Muhammed Gazali Tusi (Şafii Mezhebin büyük fakihlerinden, ö. 505 h.k.):

ایم الله ما ذاک بمانعی من انه اذا اجتمع عندک هولاء النفر ان احرق علیهم هذا الباب...و ما اراد بذلک الا الاصلاح(الفرق و التاریخ ص 33)

 (Ömer) ant içti ki eğer onların toplanmalarını önlemek için onun önünü alırsa, evinin kapısını yakacaklar…. Ve o ıslahtan başka bir şey istemiyor. (el-Fırak vet-Tarih, s.33)

Burada Gazali, Fatimiye’yi kabul ediyor ama tam bir insafsızlıkla “Ömer’in bu işinden dolayı niyetinin ıslah olduğunu” söylüyor.    

3-İbn-i Teymiye (Şeyh’ül İslam lakaplı ve Vahhabiliğin kurucusu, ö. 728 h.k.):

انه کبس البیت لینظر هل فیه شیء من مال الله الذی یقسمه؟(منهاج السنه ج 4 ص 220)

Ömer, Hz. Zehra’nın (s.a) evinin kapısını açtı ve halk arasında paylaştırmak için Beytülmal’dan bir şeyin olduğuna bakmak için içeri gitti. (Minhac’us-Sünneh, c.4, s.220)

4-Abdulfettah Abdulmaksut (Mısır İskenderiye Üniversitesi doktorlarından ve Mısır alimlerinden):

و هل علی السنه عقال یمنعها ان تروی قصه حطب امر به ابن الخطاب فاحاط بدار فاطمه س(الامام علی ج 1 ص 192)

Acaba Ehlisünnette seni, Hattab’ın oğlunun Hz. Zehra’nın (s.a) evinin kapısını yakma emrini verme olayını nakletmeği önleyecek bir akıllı kimse var mıdır? (el-İmam Ali c.1, s.192)

5-Aişe bintil Şati (Dünya Üniversiteleri öğretim görevlilerinden ve el-Ezher’in ilk kadın öğretim görevlisi):

حاول عمر بن الخطاب ان یقتحم بیت الزهرا س کی یحمل علیا ع علی البیعه لابی بکر(موسوعه ال النبی ص 642)

Ömer, Hz. Ali’yi (a.s) Ebubekir’e biat etmeğe mecbur olması için Hz. Zehra’nın (s.a) evini yıkmağa çalıştı. (Mevsue Al’in-Nebi, s.642)

6-Muhammed Hafız İbrahim (Mısır’ın büyük şairlerinden ve “Nil Şairi” lakaplı):

وقوله لعلی ع قالها عمر اکرم/بسامعها اعظم بملقیها

حرقت دارک لا ابقی علیک بها/ان لم تبایع و بنت المصطفی فیها

ما کان غیر ابی حفض بقائلها/امام فارس عدنان و حامیها(دیوان محمد حافظ ابراهیم ج 1 ص 82)

Sözü ki Ömer onu Ali’ye dedi / Ne büyük işiten ve ne önemli söyleyen

Ona dedi evi yakarım ve kimseyi bırakmam / eğer biat etmezsen ve hatta eğer Mustafa’nın (s.a.a) (Hz. Zehra (s.a) kızı orada olsa da

Ebu Hefz’den (Ömer) başkasının böyle bir sözü demeğe cüreti / peygamber neslinden olanın koruyucusuna yoktu.

Yani, bu Sünni mezhep şairi Fatimiye’yi kabul ediyor ve hatta onun hakkında şiir bile yazmıştır. İlginç olan şudur ki bu adam şiirini büyük bir toplantıda okudu ve orada hazır olanlar onu alkışladılar. Şair de Hz. Ali’nin (a.s) Ömer tarafından tehdit edilmesini, Ömer’in faziletlerinden saymıştır!   

7-Mustafa el-Demyati (el-Ezher Üniversitesi öğretim görevlilerinden):

ان علیا لع ا یعصمه عن عمر سکنی بنت المصطفی فی هذه الدار(شارح القصیده العمریه ص 39)

Hz. Zehra’nın (s.a) bu evde oturması konusunda kesinlikle Hz. Ali (a.s) Ömer’den emniyette değildi. (Şarih’ul Kasidet’ul Ömeriyye, s.39)

8-Muhammed Hüseyin Heykel (Mısır Kültür Bakanı):

ولا یزال لها الشهره:ان جماعه من المهاجرین و الانصار اجتمعوا مع علی بن ابی طالب ع فی دار فاطمه بنت رسول الله س...و بلغ ابا بکر و عمر اجتماعهم بدار فاطمه س فاتیا فی جماعه حتی هجموا الدار(الصدیق ابو بکر ص 64)

Muhacir ve Ensar’dan bir grubun Hz. Zehra’nın (s.a) evinde Hz. Ali b. Ebutalib (a.s) ile toplanmaları meşhurdur. Sonra onların Hz. Zehra’nın (s.a) evinde toplanma haberi Ebubekir ve Ömer’e ulaştı. Sonra eve saldırmak için bir toplulukla geldiler.

9-Celal’us-Seyyid (Baas Partisi kurucu heyet üyesi):

و روی المورخون ان نزوه ظهرت علی لسان عمر فطلب حرق الدار التی یقیم علی بمن فیها(علی بن ابی طالب ص 138)

Tarihçiler naklediyorlar ki kesinlikle Ömer’in diline bir istek geldi ve Hz. Ali’nin (a.s) bulunduğu evi yakmak istedi. (Ali b. Ebutalib, s.138)

Ve yüzlerce başka alim ve ilim ehli……

Tarih: 06-01-2021

FACEBOOK YORUM
Yorum