içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Hak Dinin Dünyaya Egemenli?i

?nsan türü, kendisine arma?an edilen f?trî yap?s? sebebi ile gerçek mutlulu?u ister.

Hak Dinin Dünyaya Egemenli?i

Bismillahirrahmanirrahim

?nsan?n gerçek mutlulu?u istemesi, ancak toplumsal hayat baz?nda nefsine dünyevî ve uhrevî hayattan pay sa?layarak, organik ve ruhî hayat?n?n taht?na oturmas?yla gerçekle?ir. Bu durum, ?slâm'?n ve tevhit dininin ta kendisidir.

?nsanl???n amac? do?rultusundaki ilerlemesi ve kemalinin doru?una yükselmesi sürecinde görülen sapmalara gelince, bunlar f?trat?n hükmünün geçersiz olu?undan de?il, uygulamadaki hatalardan kaynaklanm??t?r. Yarat?l???n güttü?ü gaye ise, er veya geç kesinlikle gerçekle?ecektir.

Yüce Allah, Kur’an-? Kerim’de ?öyle buyuruyor:

"Ey Muhammed! Allah'? bir bilici olarak yüzünü do?ruca dine çevir, Allah'?n yaratma kanununa uygun olarak dine dön ki, O insanlar? ona göre yaratt?. ??te do?ru din budur. Fakat insanlar?n ço?u bunu bilmez (Allah demek istiyor ki, gerçi ço?u insanlar?n f?tratlar? bu gerçe?i özet hâlinde biliyor, ama insanlar onu ayr?nt?l? ve net olarak bilmiyorlar)... Böyle yaparlar ki, kendilerine verdi?imiz nimete nankörlük etsinler. Haydi biraz maddî yarar sa?lay?p e?lenin bakal?m. Yak?nda sonunuzun ne oldu?unu ö?reneceksiniz... ?nsanlar?n elleri ile i?ledikleri kötülükler yüzünden karada ve denizde fesat ç?kt?. Allah belki dönerler diye onlara yapt?klar?n?n bir bölümünün cezas?n? tatt?r?yor." [1]

Ba?ka ayetlerde de ?öyle buyuruyor:

"Allah öyle bir topluluk ortaya ç?karacak ki, Allah onlar? sevdi?i gibi onlar da O'nu severler. Onlar müminlere kar?? alçak gönüllü, kâfirlere kar?? onurlu davran?rlar. Allah yolunda cihad ederler. Hiç kimsenin yergisinden ve k?namas?ndan çekinmezler." [2]

"Andolsun biz zikirden (Tevrat'tan) sonra Zebur'da da 'yeryüzüne mutlaka salih kullar?m vâris olacakt?r' diye yazd?k." [3]

"Sonuç, takvan?nd?r." [4]

Gerek bunlar ve gerekse benzeri anlama gelen ayetler, bize ?slâm'?n tam bir üstünlük kuraca??n? ve dünyaya tümü ile egemen olaca??n? haber veriyor.

?öyle diyenlerin sözlerine kulak asma: “Efendim, ?slâm tarihte belirli bir üstünlük kurdu. Onun günleri tarih zincirinin bir halkas? idi. Tarihin sonraki halkalar? üzerinde belirli oranda etkili oldu. ?imdiki uygarl?k fark?nda olarak veya olmayarak ona dayand?. Fakat bir daha tam bir üstünlük kurmas?, yani bütün maddeleri, ?ekilleri ve amaçlar? ile bir din hükümeti olu?turmas?, insan tabiat?n?n kabul edemeyece?i ve asla kabul etmeyece?i bir ihtimaldir. Bu nitelikte bir tecrübesi hiç olmam??t?r ki, d?? dünyada meydana gelece?ine ve insan türü üzerinde tam bir hâkimiyet kuraca??na güvenilsin.”

Onlar öyle diyor ama sen biliyorsun ki, bizim üzerinde konu?tu?umuz anlam? ile ?slâm, insan türünün gayesi ve kemal noktas?d?r. ?nsan fark?nda olarak ya da olmayarak içgüdüsü ile o gayeye yönelmi?tir. Birçok varl?k türlerinden elde edilen kesin tecrübeler, onlar?n varolu?lar? ile uyumlu gayelere yönelmi? olduklar?n?, kendilerini bu gayelere yarat?l?? düzeninin sevk etti?ini kan?tl?yorlar. ?nsan bu yarat?klar bütününden ayr? ve kopuk de?ildir.

Üstelik, günümüz dünyas?n?n insan toplumlar?nda geçerli olan hiçbir sistem, hiçbir yol, meydana ç?k???nda, varl???n? sürdürmesinde ve egemenli?inde kesin bir geçmi? tecrübeye dayanmam??t?r. ??te Hz. Nuh'un (a.s), Hz. ?brahim'in (a.s), Hz. Musa'n?n (a.s) ve Hz. ?sa'n?n (a.s) ?eriatlar?. Bunlar zamanlar?nda ortaya ç?km?? ve insanlar aras?nda geçerli olmu?lard?r. Brahma'n?n, Buda'n?n, Mani'nin ve di?er önderlerin getirdikleri sistemler de öyledir.

Demokrasi, Komünizm ve ba?kalar? gibi maddî uygarl?k sistemleri de böyledir. Bunlar?n hepsi hiçbir geçmi? tecrübeye dayanmaks?z?n çe?itli insan toplumlar?na ve çe?itli uygulama biçimleri ile geçerli ve egemen olmu?lard?r.

Yaln?z sosyal sistemlerin ortaya ç?kabilmeleri ve toplumda kökle?ebilmeleri için, amaçlar?na ula?ma yolunda yorgunlu?a ve b?kk?nl??a yenik dü?meyecek düzeyde güçlü taraftarlar, kesin kararlar ve yüce gayretler gereklidir. Sak?n zaman?n insan iradesini frenleyebilece?ini ve gayretlerin bo?a gidece?ini sanma. Bu bak?mdan Rahmanî gayeler ve idealler ile ?eytanî olanlar aras?nda fark yoktur.

 

-----------

[1]- Rum, 30-41.

[2]- Mâide, 54.

[3]- Enbiyâ, 105.

[4]- Tâhâ, 132.

Tarih: 18-01-2023

FACEBOOK YORUM
Yorum