İmam Ali (a.s) Hakkında Övücü Hadisler
İmam Ali (a.s) Hakkında Övücü Hadisler
Soru: İmam Ali hakkındaki övücü hadisler elbette doğrudur (ravileri sabıkalıda olsa bizim için İmam Ali’ye kıymeti kadar değer vermenin önüne geçemez) yazınızdan anlasıldığı kadarıyla sahabeyi (ilk halife seçiminde Hz. Ebubekir’e kırkbin civarında sahabe biat etti. İmam Ali ve üç beş sahabe biat etmedi-İmam Ali altı ay sonra biat etti-) münafıklıkla yani İmam Ali’nin hakkının gasbedilmesine!!! Göz yummakla itham ediliyor, yaptığınız açıklamalardan ortaya çıkan netice ile Allah'ın Kitabındaki -Errahmanü Arşiş Teva- ayetini "Allah Arşin Üzerinde Oturuyor" diye sapık bir sekilde (Halik’i Mahluka Nispet Ederek) mi anlamamız gerekir????
Cevap: Muhterem kardeşim, Gerçi ben sözü uzatma niyetinde değildim. Ama verdiğiniz cevap beni bir kaç kelime daha yazmaya zorladı. Birinci sorunuza verdiğim cevap hakkında bir şey yazmayınca ben herhalde kardeşimiz ikna oldu diye düşünürken, ikinci sorunuza verdiğiniz cevap beni şaşırttı doğrusu.
Muhterem kardeşim, siz yine malesef asıl konuyla ilgilenip kendi kaynaklarınızdan verdiğim belge ve bilgilere cevap vereceğinize kenardan güreşmeğe ve malesef delilsiz ithamda bulunmaya devam ediyorsunuz. Arkadaşım sözü uzatmaya ne gerek var? Siz iki şeyden birisini yapmanız gerekir: Ya kaynaklarınızın muhtelif senetlerle naklettiği ve bir çoğunun sahihliğine de itiraf ettiği hadisleri açıkça reddedeceksiniz, ya da bu hadislere insanı mütmain kılacak bir açıklama getireceksiniz.
Bu yüzden ben cidden bir kardeşiniz olarak bu hadisleri nasıl yorumladığınızı merak ediyor ve açılamanızı bekliyorum. Öte yandan eğer siz gerçekten sahabeyi savunmak istiyorsanız, yolu bu olmasa gerek. Yani o duygusal sözleri söyleme yerine mesela şöyle diyebilirdin: Arkadaş bana göre onların yaptıkları Hz. Ali'yle (a.s) düşmanlık değildi. Mesela ictihat yapmışlardı falan.. Yoksa bunların bir düşmanlık olduğunu veya Hz. Ali'ye (a.s) sevgisizlik olduğunu kabul ettikten sonra bu hadislerin şumulünden çıkarmak mümkün değil, aziz kardeşim! Değindiğiniz öbür hususlara gelince, şimdi ben o konulara girersem sayfalar doldurmam gerekecek. Hz. Resulullah'tan (s.a.a) sonra cereyan eden olaylar, halifenin seçim şekli, seçim sırasında neler olup bittiğini, Hz. Ömer’in tabiriyle nasıl "oldu-bittiye" getirildiğini, biat alınmasının keyfiyeti, kimlerin biat edip etmemesi ve sebepleri, Halife seçimindeki şer'i metodun ne olduğu, Şura ve icma ise (ki öyle olduğu iddia ediliyor), bu icma gerçekleşti mi? Sonra ikinci halifenin seçiminde neden Şura yapılmadı? Hz. Fatıma neden halifeye biat etmedi? Hz. Ali (a.s) neden 6 ay sonra biat etti. Sa'd b. Ubade neden ömrünün sonuna kadar biat etmedi? "Zamanının imamına biat etmeden ölen, cahiliye ölümüyle ölmüştür" hadisini de dikkate aldığımızda Hz. Fatıma (s.a) ve Sa'd gibilerin durumu ne olacak? Hz. Ali (a.s) biat etmediği altı ay içerisinde ölseydi, hangi ölümle ölmüştü? ve benzer onlarca cevap bekleyen soru... Bu yüzden ben şimdilik bunların üzerinden geçiyorum. İnşaallah daha uygun ve daha geniş ve samimi ortamlarda konuşmak, tartışmak dileğiyle..
Ancak yine de bu konularda hem bu sitede hem de Caferilik.com, sitesinde bir çok bilgiler verilmiştir. Benzer bir konuyu Yavuz Selim kardeşimiz sormuş ve sitedeki kardeşlerimiz de bir ziyaretçi defterinin kapasitesine sığacak ölçüde cevaplamışlardır.. Yine de size de uygun cevaplar vereceklerdir herhalde.. "Yazınızın sonunda verdiğiniz ayetle bu konunun ne ilgisinin olduğunu da pek anlayamadım doğrusu. Eğer maksadınız hadisleri kabul ediyor ama sizden farklı yorumluyoruz demekse, o zaman önce de değindiğim gibi mantıklı bir yorum getirin de biz de istifade edelim inşaallah..
Tarih: 01-06-2021